Semi Automatic

Uffe Emm

Kategori: Allmänt

Uffe Emm
Ras: Shetlandsponny
Född: 1995
E: Lockinge Napoleon
U: Ullvi
Ägare: Vaileth
Fodervärd: Stina Hedström - Jag
---------------------------------------------------------

Uffe har jag känt lika länge som jag känt Amigo, alltså så länge jag kan minnas. Uffe var min första ponny,och när jag var liten red jag oftast på honom. Då var han inte lika besvärlig i ridningen,som han kan vara nu. Det är för att han har en sån historia. 

Efter Vaileth haft honom ett par år, var hon tvungen att sälja honom. Han såldes nära mig, och egentligen hade dom lovat att säga till om dom skulle sälja honom vidare,men det gjorde dom inte. Så han såldes vidare till en bekant till mig. Men då hon skulle flytta,så såldes stackaren igen,längre bort. Då han inte platsade där heller, tror jag han såldes igen. Där blev han antagligen körd,så han klipptes. 

Här tyckte Vaileth att han rest nog, så hon åkte 100 mil,för att hämta honom. Han gnäggade av glädje när han sååg henne,och nästan sprang in i transporten. När han kom hem igen,så träffade han Amigo,och dom blev lika glada båda två. Efter det gick han in o boxen,och mådde hur bra som helst. Nu ska han inte säljas mer.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: