Semi Automatic

Pluto Amigo

Kategori: Allmänt

Pluto Amigo
Ras: Lipizzanare
Född: 1992
E: -Glömt-
U: Pluto Fantasia
Ägare: Vaileth
Fodervärd: Stina Hedström - Jag
---------------------------------------------------------
Jag har känt Amigo sen jag var liten. Min mamma gick extra i skolan när jag var liten,så jag fick bo hos min moster under den tiden. Hon hade då två hästar,Amigo och Uffe. Jag red mycket på Amigo,då han är så anpassningsbar,och känner av om ryttaren är en nybörjare eller en mer kunnig ryttare.
Amigo blev som föl uppvuxen hos Vaileth. Hon köpte honom som 2åring , och har ridit in honom och skolat honom. Han kan mycket,både inom dressyr,hoppning och western.  Vaileth har hoppat som högst 1 meter med honom,och jag tror han har blivit löshoppad till 1.20,dock inte säker. Amigo är en skimmel,och har inga tecken. 

Amigo är idag 19, men fyller 20 år i Juni. Även om han börjar bli gammal så syns det verkligen inte på honom. Han är väldigt pigg, och ganska hård i munnen och lätt i skänklarna.
Kommentera inlägget här: